VORMELINGEN OP HET KRUISPUNT

Tijdens de viering van de kruisjesgave ontvingen onze vormselkandidaten het waarmerk van hun christelijk engagement: het kruisje. Dat herinnert hen eraan dat zij op een “kruispunt” komen in hun leven. Het plaatst deze jongeren voor de keuze of ze de route die Jezus voor hen gekozen heeft, ook echt willen volgen.
De viering verliep andermaal stijlvol en vlot. Ieder werd geboeid door het mooie ritueel, de teksten en liederen. Ook en vooral stond Broederlijk Delen in de kijker. Concreet gebeurde dit met een (eerste) collecte en de verkoop van knutselwerk door de vormelingen. Dezen hadden al een mooi bedrag bijeengehaald met hun actie op de grote Markt (zie Kerk en Leven nr. 13 van 26 maart) Later brengen we het globale resultaat van al onze solidariteitsacties.
Het campagnelied van de vastenactie, dat als tussenzang was te horen, was dan ook op zijn plaats.

Plant met ons de toekomst mee van ieder om ons heen.
We roepen samen MANGI FI. We zijn hier niet alleen.
O— plant met ons de toekomst mee van ieder om ons heen.
We roepen samen MANGI FI.
We zijn hier niet alleen.
O—oh wé oh yo-o-o-lo wé oh…

Laatste wijzigingen: 02/04/14 @ 12:28 CET | 17.8 msec