VORMELINGEN OP HET KRUISPUNT

Vormelingen nodigen uit !

VIJFDE ZONDAG = KRUISJESGAVE

Op de 5de zondag van de veertigdagentijd luidt de vastenslogan “Met Hem op weg”. Meteen is dat het thema dat de vormelingen op die zondag van de kruisjesgave ook zullen uitzingen: "Ga je mee? Mee op weg. Sta even stil en luister wat Hij zegt. Leven is meer dan jij en ik alleen. Leef in zijn geest, dat zegt ons de Heer"(We hebben inderdaad daarom het thema van deze en volgende zondag even omgewisseld). In de eerste lezing spreekt God door de profeet Jesaja: "Ik ga een weg leggen in de woestijn, en rivieren in het dorre land … om mijn uitverkoren volk te laven." Dat volk zal ondanks de moeilijkheden overleven en een nieuwe toekomst vinden. Dat nieuwe is niet te stuiten, tot op vandaag. Solidariteit, verbondenheid, doelgerichte actie, geduldige dialoog, bescherming van de zwaksten. Dat gebeurt bij ons én in Colombia. Op de baston van de solidariteit blijven de arme boeren aldaar steunen, als wij ‘broederlijk delen’!

MET HUN KRUISJE NAAR HET VORMSEL

Onze 24 vormelingen staan een stap dichter bij het sacrament van het H.Vormsel. Die stap werd zondag gezet tijdens de heel stemmige viering van de kruisjesgave, “met Hem op weg”, zoals het thema en ook het intredeliedje luidde. De goede sfeer in de kerk werd mee bepaald door de talrijke opkomst. Naast onze wekelijke getrouwen waren de ouders van de kinderen present. Wij mochten ook een groep kinderen en hun leiding van de Europascouts uit Gent verwelkomen, die een weekend in Ronse doorbrachten. Opvallend stijlvol, het mag gezegd! Dat alles, de treffende teksten en liedjes incluis – met de mooie ‘Hymne voor het Jaar van de Barmhartigheid’ - kwam de viering ruim ten goede.

Laatste wijzigingen: 22/03/16 @ 14:19 CET | 13.5 msec