CATECHESE EN "SAMANA" SAMEN.

De eerste maandelijkse jeugdviering van 9 okt. verliep traditioneel samen met Ziekenzorg (Samana)-St.-Pieter, ter gelegenheid van de dag van de chronische zieken. Wij kregen dan ook een mooie mix aan teksten, die zinvol hierbij aansloten. Ons catechesethema "Samen op stap" kon dus ook niet beter passen in zo'n viering, waar aandacht uitging naar de (soms) heel vereenzaamde ouderen en zieken. Zo klonk ook helemaal de kernboodschap van de homilie, die pastoor André uitsprak. Hij beperkte zich niet tot warme woorden van waardering voor de werking van Ziekenzorg, maar hij riep op tot een blijvend engagement "ook en vooral van onze jongeren" om in contact te blijven treden met die vergeten groep in onze samenleving. De link naar de Werken van de Barmhartigheid in dit jubeljaar was meteen gelegd. Zieken omringen is er inderdaad één van! Dat is wat Ziekenzorg ook op onze parochie doet, concreet in het algemeen en op onze parochie. Het gebedje van één van onze vormelingen beaamde dat volmondig:
Goede God,
bij jou is er plaats voor iedereen,
vooral voor wie klein, ziek of uitgesloten is.
Laat ons niemand aan de kant zetten,
maar help ons in dit komende jaar te groeien
en ons hart wijd open te zetten,
zodat de wereld mag worden zoals U bedoeld hebt.
De receptie die Ziekenzorg na de viering aanbood en de opbrengst van de verkoop van wenskaarten ten voordele van haar werking was een geslaagd orgelpunt.

image 19380

Laatste wijzigingen: 14/02/17 @ 21:50 CET | 13.3 msec