VORMELINGEN OP HET KRUISPUNT

HET KRUISPUNT VOORBIJ

“Elke stap is mijn verklaring, dat ik echt voor u wil gaan. Met mijn hele hart u volgen; stap voor stap achter u aan…” Inderdaad, onze dertig vormelingen zongen enthousiast deze woorden uit hun themaliedje. Zij staan alweer een stapje dichter bij het sacrament van het H. Vormsel. De stap werd zondag ll. gezet tijdens de heel stemmige viering van de kruisjesgave. De goede sfeer in de kerk werd mee bepaald door het prettige “samen-zijn” van de kinderen, hun ouders en wekelijkse getrouwe kerkgangers. Bij het ritueel van de kruisjesuitreiking stond vader of moeder letterlijk achter het kind. Dat alles, de treffende teksten en liedjes, de eerste omhaling van Broederlijk Delen incluis maakte de viering compleet.

image 20236

Laatste wijzigingen: 30/03/17 @ 19:46 CET | 12 msec