VORMELINGEN OP HET KRUISPUNT

HET KRUISPUNT VOORBIJ

“Volg het spoor,…”.
Met die woorden zongen onze 28 vormelingen enthousiast hun themaliedje. Zij hadden inderdaad een stemmige viering achter de rug en meteen stonden ze een stapje dichter bij het vormselsacrament. Een catechiste getuigde: “Zij staan op een keerpunt, één van de kruispunten van hun leven. Als 12-jarige moeten zij nu leren uit de vele mogelijkheden die hen geboden worden, zoals er zijn: de keuze om te leven als jonge christen, de keuze van onderwijsrichting, en zo meer.”

Openbreken
De goede sfeer in de kerk werd mee bepaald door het prettige “samen-zijn” van de kinderen, hun ouders en wekelijkse getrouwe kerkgangers. Bij het ritueel van de kruisjesuitreiking stond vader of moeder letterlijk achter het kind. Er werd ook niet voorbijgegaan aan het weekthema van Broederlijk Delen: OPENBREKEN. Daarbij citeren we graag uit de hoopvolle bezinningstekst na de communie: Een mens die breekt en deelt, doet ogen opengaan, al zie je ’t maar heel even: zo’n leven is een teken van het einde van het elk voor zich. Hier breekt nieuw leven door: dit is het opstaan van de Nieuwe Mens.

En dan was er soep
Aansluitend aan de viering werd dan soep verkocht en gedronken ten voordele van de lopende vastenactie. Zo hebben de vormelingen dan toch hierbij hun steentje kunnen bijdragen na de afgelasting van de soepverkoop op de markt. De barre weersomstandigheden waren de spelbederver.
Over het totaalbedrag van de Broederlijk-Delenbijdragen van St.-Pieter berichten we later, na de tweede collecte.

Laatste wijzigingen: 06/05/18 @ 15:47 CET | 7.7 msec