Catechese

- Kalender

- Kerstmarkt

CATECHESE

11- en 12 jarigen op de parochie worden gevormd tot jonge christenen na 1 jaar voorbereiding in de catechese en verkenning op de parochie.

Catechisten en priester zorgen voor de vorming en de animatie.
Kinderen in het 6de leerjaar worden ingeschreven op aanvraag van de ouders.
De inschrijving gebeurt gewoonlijk in de loop van de maand september: ouders worden uitgenodigd op een contactavond.

De catechese heeft plaats op woensdagnamiddag om 13u30 tot 14u45 in de weekkapel van onze kerk.
Zondagmorgen verwelkomen we alle kinderen om 9u30 in de mis.
Eenmaal per maand is er een eucharistieviering waarop de vormelingen actief meewerken, de datums hiervan worden meegegeven in het programma.

Andere activiteiten van onze werking :
                            - de kerstmarkt begin december ten voordele van een kind in nood uit onze omgeving.
                            - voor de kerstvakantie brengen we een bezoekje aan een rusthuis en zingen we liedjes voor de bejaarde mensen.
                            - op aswoensdag : hongermaal samen met ouders ten voordele van Broederlijk Delen,
het is een vriendschappelijk moment dat we samen beleven.
                            - de Bavodag: we trekken samen met alle vormelingen van het bisdom op, naar Gent voor een superdag in maart.
                            - de Bezinningsdag: in april.
                            - de viering van Gods Barmhartigheid op zondag na Pasen om 15u: mooie jeugdviering met zang

De inzet van de ouders en de bezielende aanpak van de catechisten dragen bij om van het Vormsel een blije en levendige viering te maken.
De gaven van de H. Geest samen beleven is een gelukkige ervaring en kan in de gemeenschap en in het gezin uitgroeien tot blij-christen zijn.
De vormselviering heeft volgend jaar plaats op zaterdag 5 mei 2019..

CATECHISTE:

Rose-Marie Cauwe