Sinterklaascomité.

HET DIPJE VAN ZWARTE PIET !

Alarmerend mailtje
Zijn de verhitte discussies over zijn kleurtje hem dan toch ontgaan? Af te leiden uit het mailtje dat Zwarte Piet in de St.-Pietersschool dropte, lijkt dat er inderdaad op. De redactie kon er de hand opleggen. Daarin vernemen wij dat hij zich na twee weken verblijf in België… verveelt! Want, zo schrijft hij: “Hier valt NIETS te beleven ... er is hier NIETS leuks te doen, altijd maar die regen en die koude Pff. Ik wil eigenlijk terug naar Spanje, naar de zon, de mooie señorita's, de lekkere paella's en nog zoveel meer. Dus, ... mijn valies staat al klaar en ik ga terug! Of kennen jullie misschien iets leuks? Wat valt er hier eigenlijk zo allemaal te beleven in jullie landje? Laten jullie me dit snel weten via mail, zodat ik misschien mijn mening kan herzien en me niet meer verveel!”

Lik op stuk
De juffen en de kinderen vielen van hun stoel. van verbazing. Betekent het dan ook dat Sinterklaas niet zou langskomen? Amper van de emotie bekomen, begonnen juffen en kinderen te brainstormen, want ze wilden bewijzen dat er hier wel degelijk iets te beleven valt. En dat ze Zwarte Piet eens een flinke neus zouden zetten.
En jawel! Afgelopen zaterdag kreeg de kleurige helper na een ‘reply’ lik op stuk in De Spil. Hoe meer hartverwarmende, leuke, spontane, culturele, sportieve en coole activiteiten de kinderen aanbrachten, hoe opgewekter Piet voor de dag kwam. De kleinsten namen hem naar het Belgische strand. En met de grap met de handdoek, toen de kinderen het hadden over de Rode Duivels die onlangs de Esten hadden afgedroogd, kon Piet hartelijk lachen. Hij genoot ook zichtbaar van de frietjes die hij in het geniep oppeuzelde. Helemaal dol werd hij toen hij de polonaise meedanste. Nog meer van de kaart was hij bij het gevonden schilderij van Breugel, en het kunstwerk van de kinderen, of het atomium, gebouwd voor Expo ‘58.

Toen kwam de Sint binnen…
De kinderen en de juffen van de st.-Pietersschool hadden Piet genoeg overtuigd om Sinterklaas binnen te halen en het jeugdig publiek met lekkers en speelgoed te laten verwennen. De sfeer loog er niet om. Iedereen was gelukkig: de meer dan honderd kinderen van onze parochie, hun ouders, de St.-Pietersschool, die een prachtspektakel op poten had gezet, het Sinterklaascomité, en niet het minst vooral Sinterklaas en Zwarte Piet. We houden hen aan hun belofte: VOLGEND JAAR KOMEN ZE GRAAG NOG EENS TERUG!

image 19734

Laatste wijzigingen: 11/12/16 @ 17:18 CET | 16.1 msec