Heilig Vormsel 2018.

OP HET JUISTE SPOOR.

Op weg naar het H.VORMSEL

ZONNIGE VORMSELDAG

Zondag 6 mei. Een lief lentezonnetje. Een vollopende kerk. Jong volk op z’n zondags. Een ongewone drukte, waarbij het geroezemoes mooi verstilt bij de speelse klanken van een dwarsfluit en een welkomstwoordje namens de parochieploeg. De vormelingen poseren buiten voor een groepsfoto. Met een krachtig up-tempoliedje â€˜Iedereen mee?’ nodigen de 30 vormelingen bij de intrede samen met het koor een volle kerk uit tot blij mee-vieren.

De viering verloopt verder zoals elke vormselviering. Teksten, liedjes, rituelen… Iedereen luistert naar de bevlogen ‘vormheer’ Bert Vanderhaegen die - als een van de weinigen! – erin slaagt op een gepaste en rustig-adequate manier met de jongeren te communiceren. Zich niet verliezend in abstracte beschouwingen, maar bondig to the point.

De vormelingen nemen voorts heel actief deel in de samenzang en canons, alsof ze al lang bij het parochiekoor horen. Hun themaliedje op het einde ‘Volg het spoor’ brengen ze face au public stijlvol en gemeend.

Op het einde van de viering roept de vormheer onze vier jonge catechistes naar voren en ze krijgen dan ook een welverdiend applaus samen met de gedisciplineerde vormelingen.
Dank zij ieders inbreng (niet te vergeten de vele liturgische medewerkers), mocht de St.-Pietersparochie een deugddoende viering ‘mee-maken’. Daarvoor doen ze het, zonder twijfel.

OP HET SPOOR VAN HET H.VORMSEL

Onder het thema “Op het goede spoor” nodigen de vormelingen ons uit hun Vormsel bij te wonen in de plechtige viering, door hen verzorgd op zondag 6 mei, om 9 u. Uit de handen van Kanunnik Bert Vanderhaegen (hoofdaalmoezenier van het UZGent) -in naam van onze bisschop - zullen op die dag volgende meisjes en jongens de zalving ontvangen en hun doopgeloften bevestigen: Amandine Albrecht - Giselle Brockart - Kasper Chaman - Adriano Conte - Isaac Cornelis - Lonneke De Beyter - Lize De Smaele - Rune Delmaire - Ellen Depuydt - Arthur Dessijn - Louis Dessijn - Jordan Dujardin – Michael Freson - Kaat Gabriels - Yarne Gabriels - Mattis Jasson -Gauthier Laurier - Nathan Quintin - Dylan Roosen - Arwen Schier - Amélie Semay - Amélie Souris - Lara T'Kindt - Lotte Van Asbroeck -
Chana Van der Putten - Liselot Van der Putten - Pauline Vandepoorte -
Ophélie Wauters - Charlotte Wittamer.

De Sint-Pietersgemeenschap wenst aan deze meisjes en jongens en hun ouders een schitterende dag toe. Moge dit “scharniermoment” de band verstevigen met ons allen, zodat wij op elkaars wederzijds engagement kunnen blijven rekenen.

De Sint-Pietersparochie wenst aan deze meisjes en jongens en hun ouders een schitterende dag toe. Moge dit 'scharniermoment' de band verstevigen met onze parochiegemeenschap, zodat wij op elkaars wederzijds engagement kunnen blijven rekenen. Dat alles op het ritme van de H.Geest!.

Vormsel

Laatste wijzigingen: 11/05/18 @ 15:21 CET | 19.5 msec