Parochie-Ronse

- Mots de Vie

KERSTMARKT - ST.-MARTINUS - 2018

Sint-Martinus > Home
Dit jaar is onze kerstmarkt open op zaterdag 2 december vanaf 15u met de opening: , op zondag 3 december van 12u tot 18u.
Onze kerstmarkt is een ontmoetingsplaats voor iedereen in onze sfeervolle Sint-Martinuskerk.
Verschillende animerende activiteiten gaan tijdens de kerstmarkt door.
Zaterdag 2 december om 15u opening met Muzikale noot door jongeren van de kunstacademie Vlaamse Ardennen” .
Zondag 3 december om 15u eerst komt St-Niklaas op bezoek.
Daarna zingt seniokrakoor een repertoire mooie kersliederen.
Rond 17 u , tombolatrekking met als 1ste prijs een BMX-fiets.
Doorlopend kun je onze vele standjes bezoeken o.a. wereldwinkel Oxfam, kaarten en posters van 'Muurkranten', boeken en tweedehandsboeken, filmen, bloemen, juweeltjes, artisanale confituur, wafeltjes en nog veel meer. Tenslotte zult u er de gekende stand vinden van onze vormelingen met kaarsen, kerstdecoraties, handdoekjes, knuffeltjes, icoontjes, peperkoekhartjes, confituur en wafeltjes en nog veel andere dingen.
Ook is de cafetaria open als een plaats van ontmoeting, je kunt er genieten van een drankje en van een lekkere zoetigheid, dit alles in een kerstsfeer...
De volledige opbrengst wordt verdeeld tussen verschillende goede doelen: vereniging Sint-Vincentius a Paulo uit Ronse en de oogkliniek in Rwanda van Piet Noé.

Deze kerstmarkt gaat uit van de parochie met een sterk gemotiveerd team.
Vele parochianen steken een handje toe bij de cafetaria, bij het openhouden en bij het creéren van de standjes. De vormelingen en hun ouders knutselen, bakken, schilderen, pakken in en helpen bij de verkoop.

Wij nodigen u zoals elk jaar uit op deze gezellige en sfeervolle gebeurtenis.

Reeds hebben we een datum voor de kaasavond die gekoppeld is aan de Kerstmarkt: zaterdagavond 16 februari 2018 rond 19u . Vooraf inschrijven is een must. Allen van harte welkom!

Laatste wijzigingen: 15/10/18 @ 09:32 CET | 3 msec